2. septembra 2015 sme otvorili malotriedku pre 1.- 4. ročník, pre deti na domácom vzdelávaní.
Dnes máme 2 triedy so zmiešaným vekom detí od 1. po 4. ročník, s kapacitou 28 detí.
Nie sme klasická škola, sme vzdelávacia skupina poskytujúca určitú alternatívu k iným vzdelávacím možnostiam v našom okolí. Združujeme podobne zmýšľajúce rodiny a deti, spoločným základom je láska k prírode, vzťah ku krajine a prostrediu v ktorom spolu žijeme. V deťoch vzbudzujeme záujem o javy okolo nás, vedieme ich k aktívnemu postoju, zodpovednému životu, záujem o to, čo vieme spolu pozitívne ovplyvniť.
Domoškoláctvo sa postupne stáva zaujímavou alterantívou vo vzdelávani, je treba si však uvedomiť, že rozhodnutie tohto druhu si vyžaduje určitý druh odvahy a priekopníckeho ducha. Základom vyučovanieho procesu je ITV/VEU, teda tématické integrované vyučovanie.
Naša vzdelávacia platforma je nadstavbou lesného klubu Ateliér LES, takže je jasné, že nás definuje láska k prírode, jej objavovanie a ochrana. Školáci trávia veľa času v lese – behajú, naháňajú sa, spoznávajú seba a aj svet okolo. Vždy máme čas na exteriérove zážitky, učenie sa vonku, návštevy kozičiek na pastvinách Devínskej Kobyly, alebo na iných náučných chodníčkoch.
Dôležité je pre nás to, že nehodnotíme, neznámkujeme, neporovnávame. Pracujeme s predpokladom, že každý sme iný a každého z nás baví niečo iné. Preto venujeme veľú pozornosť aj vyjadreniu sa prostredníctvom umenia a pohybu.
Nefungujeme v koncepte žiadnej konkrétnej pedagogiky, skôr na otvorenosti a autentickosti učiteľov. Aby boli pre deti uveriteľní a čitateľní, je dobré keď majú možnosť tvoriť si svoj svet aj voliť im blízke metódy, akými chcú deťom informácie sprostredkovať.
Čo nás spája:
Láska k lesu/ Prírodná pedagogika, zážitkové učenie.
Láska k deťom/ Intuitívna pefagogika, Montessori pedagogika, Waldorfská pedagogika. Vedomie, že sa všetci každý deň učíme niečo nové a rastieme spolu s deťmi.
Prírodná pedagogika– vrámci družiny, ale často aj dopoludnia sme v lese za každého počasia. Príroda sa svojou premenlivosťou a pestrosťou situácií, ktoré ponúka stáva nevyčerpateľným zdrojom vzdelávacích možností, ktorá deti rozvíja v ich celistvosti. Zdolávanie nerovného terénu pomáha v rozvoji obratnosti a koordinácie, ponúka deťom objaviť úplne prirodzeným spôsobom hranice svojich síl. Pobyt v takomto prostredí podporuje zdravé budovanie sebadôvery a dôvery vo svoje schopnosti. Pravidelný a dlhodobý pobyt na čerstvom vzduchu najviac priaznivo pôsobí na imunitný systém. Deti prežívajú rytmus zmien ročných období a prírodných javov.
Zážitkové učenie/škola zmyslov. Vďaka tomu, že deťom v prírode nie sú odovzdávané hotové informácie, postoje, prichádza dieťa k vlastným záverom na základe prežitej skúsenosti. Všetko okolo si môže ohmatať, prežiť, zakúsiť a tím si utvárať predstavu o možnostiach okolitého sveta. Hra a nezávislosť vo svete, ktorý sa sám vytvoril a nie je umelo zhotovený dospelými, je bezpodmienečne nutná pre rozvoj zdravej ľudskej osobnosti. Dávame priestor hudbe, výtvarnému umeniu aj výchovnej dramatike.